Pozdrav z letního rybářského soustředění mládeže 2022 v Nymburce…

17.07.2022

Pozdrav z letního rybářského soustředění mládeže 2022 v Nymburce...

Ve dnech 11.července -15.července 2022 se uskutečnilo soustředění rybářské mládeže za podpory místní organizace ČRS. Celkem 13 dětí z nymburského okresu se těšilo na zážitky ze soustředění a nejvíce na sportovní rybolov. Na mladé rybáře dohlíželi vedoucí, kteří jsou zároveň vedoucími rybářských kroužků v Nymburce David Hrstka, František Rynekr a Jan Tykva. Kuchařem byl Josef Šimáně. Mladí rybáři byli ubytováni v ubytovacím zařízení rybářského spolku na Remanenci.

Sportovní revír LABE 21A - Remanence

Po ubytování a seznámení pravidel a chování na soustředění jsme s dětmi připravili "uvítací oheň" spojený s opékáním klobás.

Uvítací oheň

Den první: velmi pěkné počasí ani horko neovlivnilo aktivitu ryb a první úlovky na sebe nenechaly dlouho čekat. Při rybolovu na plavanou, ale i položenou je důležitou součástí krmení. Vnadící směsi si děti většinou míchaly samy nebo s naší pomocí. Přikrmování během lovu se odvděčilo krásnými úlovky ryb. Mezi ulovené ryby patřili především amuři, ale i kapři. Ulovené ryby byly vráceny zpět do revíru. Hned první den jsme byli 11hodin na rybách. Na následujících fotografiích jsou úspěšní mladí rybáři se svými úlovky. Úplně první úlovek byl Bolen dravý (Leuciscus aspius).

První úlovek soustředění

Mladý rybář se svým zatím největším kaprem

Jeden z nejmladších rybářů s uloveným amurem

Úlovek kapra obecného 62 cm

Den druhý: dopoledne proběhla velmi zajímavá přednáška o myslivosti a zbraních od pana Jiřího Balouna. Po přednášce proběhl praktický výcvik střelby nejen z historické vzduchové pušky vz.47, ale i ostatních zbraní.

Odpolední rybolov nabídl krásné úlovky převážně kapra obecného...

Krásný letní den byl zakončen nočním rybolovem do 24hodin... Po večeři byl zahájen noční lov. Starší rybáři použili nástrahu kousek mrtvé rybičky s nadějí, že uloví nějakého dravce. Záběry byly, ale i od jiných druhů ryb, kapr obecný a amur bílý skončili v síťce podběráku mladých rybářů. Splávky s chemickými světýlky se rozzářily nad hladinou.

Den třetí: ráno nás přivítalo krásnými úlovky ryb.

Na středeční odpoledne byla naplánována návštěva POLICIE ČR Poříčního oddílu Nymburk. Rybářům byly poskytnuty cenné poznatky a rady, jak se chovat na řece, neporušovat zákony a vyhlášky. Proběhla také ukázka technického vybavení POLICIE ČR včetně praktické ukázky v podobě policejního člunu na řece Labi.

Po velmi zajímavé návštěvě poříčního oddílu, které potěšilo nejen kluky, ale i nás vedoucí, jsme se zastavili v místní cukrárně na výbornou zmrzlinu a vycházkou historickým centrem Nymburka jsme se vrátili zpět do našeho zázemí. Do večerního programu byla zařazena soutěž v RT a poznávání ryb, živočichů a rostlin.

Den čtvrtý: krásné úlovky na Remanenci obohatil úlovek Tolstolobika bílého 105 cm, 15kg.

Dobrý rybář musí být i dobrý plavec aneb plavecká příprava v bazénu SC v Nymburce, vyhodnocení táborové soutěže a skvělá uzená kýta k večeři, opět krásný letní den...

Večer proběhlo vyhodnocení soutěže družstev i jednotlivců. Děkujeme sponzorovi naší akce společnosti Kelvion z Nymburka. Rybáři měli velkou radost z vašich firemních tašek a jeho obsahu...

Den pátý: rybaření není a nemělo by být jen honba za největšími úlovky, ale radost má udělat každá ulovená ryba. Držíme se hesla: Ryba není žrádlo, ale kámoš. Ryby braly neustále a dělaly radost mladým rybářům, ale i nám vedoucím. Šťastný úsměv mladého rybáře je přeci náš cíl a smysl proč to vše děláme.

Slavnostní oběd...

Kdo tu byl jednou, příště se vrátí. S naší partou rozehranou na shledanou...

Vždy mě každé soustředění obohatí, pokaždé jinak, ale práce s dětmi mě prostě naplňuje. Bylo spousty problémů a překážek, ale mě nikdo nezastaví! Nikdo a nic! Kluci co to se mnou děláte moc děkuji, Franto, Pepo, Honzo, Petře. JEDEME DÁL!!!

Závěrem bych chtěl poděkovat ČRS MO v Nymburce za poskytnutí ubytování, Jirkovi Balounovi, policistům z poříčního oddělení POLICIE ČR, ale hlavně vedoucím za trpělivost a obětavost věnovat se mládeži, kuchaři za vynikající stravování během celého tábora.

Soustředění končí - opona padá, to hlediště - ve svém si žádá...Tak zase někdy ahoj!

Všechny fotografie z letního soustředění naleznete na této adrese: