Proběhlo soustředění mládeže 2021

16.08.2021

Ve dnech 11.srpna -15.srpna 2021 se uskutečnilo soustředění rybářské mládeže za podpory města Nymburk a místní organizace ČRS. Celkem 17 dětí z nymburského okresu se těšilo na zážitky ze soustředění a nejvíce na sportovní rybolov. Na mladé rybáře dohlíželi vedoucí, kteří jsou zároveň vedoucími rybářských kroužků v Nymburce David Hrstka, František Rynker a Jan Tykva. Kuchařem byl Josef Šimáně. Mladí rybáři byli ubytováni v ubytovacím zařízení rybářského spolku na Remanenci.

Sportovní revír LABE 21A - Remanence

Po ubytování a seznámení pravidel a chování na soustředění jsme s dětmi vyrazili poprvé k vodě.

Společné foto

Velmi pěkné počasí i horko neovlivnilo aktivitu ryb první úlovky na sebe nenechaly dlouho čekat. Při rybolovu na plavanou, ale i položenou je důležitou součástí krmení. Vnadící směsi si děti většinou míchaly samy nebo s naší pomocí. Přikrmování během lovu se odvděčilo krásnými úlovky ryb. Mezi ulovené ryby patřili především amuři, ale i kapři. Ulovené ryby byly vráceny zpět do revíru. Na následujících fotografiích jsou úspěšní mladí rybáři se svými úlovky. Úplně první úlovek byl amur bílý 85cm.

První úlovek soustředění

K zahájení každé naší akce s mládeží neodmyslitelně patří táborák a opékání buřtů. Ani letos tomu nebylo jinak. Některé děti žijící v paneláku nemají možnost opékat buřty či grilovat a je to pro ně vždy zážitek.

Druhý den byl opět v podobě krásných úlovků, návštěvy předsedy ČRS SÚS Dušana Hýbnera a na konec dne noční rybolov...Děti obdržely velmi hezké dárky od ČRS SÚS, byly pozváni na dětské závody "O pohár předsedy SÚS". Velmi pěkně děkujeme Dušane za návštěvu i dárky.

Bolen dravý

"Tak už zaber😊"

Společná fotka s předsedou ČRS SÚS

Po večeři byl zahájen noční lov. Starší rybáři použili nástrahu kousek mrtvé rybičky s nadějí, že uloví nějakého dravce. Někteří se dočkali ještě před setměním "štěstí" v podobě krásného candáta obecného. Záběry byly, ale i od jiných druhů ryb, kapr obecný a amur bílý skončili v síťce podběráku mladých rybářů. Splávky s chemickými světýlky se rozzářily nad hladinou.

Candát obecný rybáře potěší vždy!

Na pátek byla naplánována návštěva POLICIE ČR Poříčního oddílu Nymburk. Rybářům byly poskytnuty cenné poznatky a rady, jak se chovat na řece, neporušovat zákony a vyhlášky.

Proběhla ukázka technického vybavení POLICIE ČR včetně praktické ukázky v podobě policejního člunu na řece Labi.

Po velmi zajímavé návštěvě poříčního oddílu, které potěšilo nejen kluky, ale i nás vedoucí, jsme se zastavili v místní "Zmrzlinádě" na výbornou zmrzlinu a vycházkou historickým centrem Nymburka jsme se vrátili zpět do našeho zázemí.

Po obědě si Standa Božek pro nás připravil přednášku a ukázky rybářského náčiní a nástrah z dob minulých. Velmi pěkně podaná historie včetně ukázek zajímala každého.

Krásný den byl zakončen nádhernými úlovky z našich revírů...

Kapr obecný 72 cm

Sobotní ráno nás přivítalo sluníčko, ale i návštěva POLICIE ČR, tentokráte oddíl kynologie. Předveden byl výcvik policejních psů, vyprávěny zážitky ze služby, ale i vyzkoušení si výcviku v podobě ochranných rukávu a další pomůcek.

Rybaření není a nemělo by být jen honba za největšími úlovky, ale radost má udělat každá ulovená ryba. Radost z úlovku malého rybáře je vidět na následující fotografii. Držíme se hesla: Ryba není žrádlo, ale kámoš.

Ryby braly neustále a dělaly radost mladým rybářům, ale i nám vedoucím. Šťastný úsměv mladého rybáře je přeci náš cíl a smysl proč to vše děláme.

Závěrečné úlovky, vyhlášení soutěže, slavnostní oběd...

Kdo tu byl jednou, příště se vrátí. S naší partou rozehranou na shledanou...

15 let, kterých nelituji!

Včera jsem úspěšně zakončil svůj patnáctý ročník rybářských táborů. Vždy mě každý obohatí, pokaždé jinak, ale práce s dětmi mě prostě naplňuje. Bylo spousty problémů a překážek včetně "covidové", ale mě nikdo nezastaví! Nikdo a nic! Kluci co to se mnou děláte moc děkuji, Franto, Pepo, Honzo, Petře, Stando. JEDEME DÁL!!!

Závěrem bych chtěl poděkovat především městu Nymburk za poskytnutí finanční podpory této akce v podobě grantu, ČRS z.s., MO v Nymburce za poskytnutí ubytování, vedoucím za trpělivost a obětavost věnovat se mládeži, kuchaři za vynikající stravování během celého tábora.

Soustředění končí - opona padá, to hlediště - ve svém si žádá...Tak zase někdy ahoj!